Evden Çalışmaya Başlama Kılavuzu

Evden Çalışmaya Başlama Kılavuzu

Evden çalışma fikrine bazı insanlar zaten yatkındır bazıları ise günümüz koşullarında zorunlu kalmıştır. Örneğin istihdamın yeterli sayıda sağlanamaması sizi evden çalışmaya zorunlu kılarken, bazıları zaten zorunlu kalmadan bu fikri yürütmeye başlamıştır bile. Tercih meselesi gibi duruyor olabilir ancak tam olarak öyle sayılmaz.

Evden çalışmak istemenizin tek bir nedeni yoktur aslında kişiliğinizden maddi durumunuza kadar bir çok etken vardır ve her ne nedenle olursa olsun evden çalışmak oldukça keyifli bir iştir. Ayrıca evin konforu motivasyon anlamında daha verimli çalışmanıza bile neden olabilir.

Dolayısıyla bu zor günleri isteyerek veya zorunlu kalarak evde boş durmadan geçirmek istiyorsanız size beğeneceğiniz bir yazı hazırladık. Yazının içeriğinde evden çalışacak insanların temel olarak dikkat etmesi ve kendine sağlaması gereken bazı unsurlardan bahsedeceğiz. Home office çalışanlarının yıllanmış tecrübeleri ile hazırladığımız bu yazı belkide ne istediğinizi anlamanıza yardımcı olacak.

Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan evden nasıl çalışılır ve evden çalışacakların mutlaka uyması gerek kurallar yazımıza geçelim.

1. Nelere İhtiyacınız Var?

Evden çalışmak istediğinizde herhangi bir sermayenizin olması gerekmez, ancak kesinlikle sahip olmanız gereken bazı şeyler vardır. Bu ekipman ve benzer unsurlara sahip olmadan evden çalışmak oldukça zordur. Ev çalışanlarının mutlaka sahip olması gereken unsurları aşağıdaki listemizden görebilirsiniz.

  1. Bilgisayar
  2. Wi-Fi
  3. Fare ve Klavye
  4. Depolama Cihazı (USB Bellek)
  5. Gerekli Yazılımlar

Yukarıdaki gereksinimler temel ihtiyaçlardır, eğer bir ev çalışanı olmak istiyorsanız yapacağınız işe göre bu gereklilikler artabilir veya azalabilir.

2. Uygun Çalışma Alanı

Evden çalışmak sadece evden çalışmak gibi gelse de ofis benzeri bir alana ihtiyacınız olacaktır. Kanepe de ayaklarınızı uzatıp çalışmanın keyifli geldiğini biliyorum ancak bu sizi hızlı bir şekilde yoracak durumlardandır. Evde dosyalarınızın, bilgisayarınızın ve diğer ekipmanlarınızın yaşayabilecekleri bir alan oluşturun.

Ayrıca, oluşturacağınız iş alanında televizyon gibi dikkat dağıtıcı teknolojik aletler bulundurmayın, işinize ne kadar konsantire olursanız o kadar uzun süre çalışabilirsiniz. Ki ev çalışanlarının zaten en büyük kazançları uzun süre çalışmaktır. Başka birine bağlı çalışmadığınız için az çalışırsanız az, çok çalışırsanız çok kazanırsınız.

3. Çalışma Alanınızı Donatın

Eğer geçici bir ev çalışanı veya freelancer olacaksanız çalışma alanı oluşturmak için çok fazla para harcamak istemiyor olabilirsiniz. Ancak, ihtiyacınız olan şeyleri görmezden gelemezsiniz. Yazımızın bu kısmında size mutlaka sahip olmanız gereken çalışma alanı ihtiyaçlarınızdan bahsedeceğim.

  • İyi bir sandalye ve masa. Evet, bunlar çok önemli.
  • Ortalama düzeyde bilgisayar. (Yenilenmiş bilgisayarlar F/P ürünleridir)
  • Bir kulaklık (İş görüşmeleri ve bazende kafanızı dağıtmak için)
  • Gerekli diğer ekipmanlar. (Klavye, mause ve yazılımlar)

4. Kendiniz ve Başkaları İçin Beklentileri Belirlemek

Evden çalışmak, yanıt sürenizde bir gecikme olduğu anlamına gelebilir. İşinize bağlı olarak, ofiste yaptığınız şeylerin hepsine erişemeyebilirsiniz, bu nedenle insanlarla iletişim kurmak veya ihtiyacınız olan bilgileri bulmak daha uzun sürebilir. Sizin için sorun oluşturan her ne varsa bunları çözüm odaklı hareket ederek kısa sürede çözmeye çalışın.

Aksi halde kafanızı hem işe hemde bu sorunsallara veremezsiniz. İş motivasyonunuzu kaybetmemek için her türlü sorunu önceden halletmelisiniz ve gereğini yerine getirerek işinizin sürdürülebilirliğini arttırmalısınız. Son olarak, bu anlamda size yardımı olacak Windows Odaklanma Yardımı uygulamasını kullanarak bilgisayarınız rahatsız edilmek istemediğiniz zamanları belirleyebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken Windows arama kutusuna “Odaklanma Yardımı Ayarları” yazmanız yeterli.

5. Bir Program Oluşturun ve Zamanınızı İyi Yönetin

Mutfağın, ev işlerinin, televizyonun ve evinizin diğer üyelerini dikkatinizi dağıtması eğer bir ev çalışanıysanız oldukça kolaydır. Bu durumda yapmanız gereken şey bir zaman çizelgesiyle hareket etmek olacaktır. Bir gün belirleyin, bu günü planlandırın ve iletişime geçeceğiniz kişileri rezerve edin.

Ayrıca, kendinize bir zaman çizelgesi oluşturun. Günlük olarak işe ayırmanız gereken saatleri rutin veya daha karmaşık bir şekilde ayarlayın. Ör: rutin bir gün geçirmek istiyorsanız günlük olarak size yetecek kadar bir saat belirleyin ve sadece o kadar çalışın. Eğer daha karmaşık bir zaman çizelgesine ihtiyacınız varsa ör: hafta sonları 5 hafta içi 8 saat çalışma saati gibi bir belirleme yapabilirsiniz.

Evden çalışmak yani bir freelancer olmak veya ofis işinizi eve taşımak gibi konularda uyulması gereken bazı konulara değindik. Bunların yanı sıra temel olarak size gereken ne varsa anlatmaya çalıştık umarım faydalı bir yazı olmuştur. Evde para kazanmak işte bu mevzu bahis 5 temel adıma dayanıyor. Sizin evde nasıl bir çalışma planınız var ve eklenmesini istediğiniz bir konu daha var mı? Bizimle yorumlar kısmından paylaşmaktan çekinmeyin.

YAZAR BİLGİSİ
Alperen Durmuş
Ne batılı bir bilgin ne de doğulu bir alim.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.